Өнөөдөр Зам, тээврийн хөгжлийн сайд С.Бямбацогт дээрх чиглэлийн зам ажлыг гүйцэтгэгч аж ахуйн нэгж байгууллагынхантай уулзлаа.
Одоогоос дөрвөн жилийн өмнө Улаанбаатар-Дархан чиглэлийн авто замын бүтээн байгуулалт төлөвлөгөө ёсоор 2019 онд дуусаж, ашиглалтад орох байсан. Засгийн газраас 2018 онд Улаанбаатар-Дархан чиглэлийн авто замыг дөрвөн эгнээ бүхий хатуу хучилттай авто зам болгон өргөтгөн шинэчлэх шийдвэр гарсан.
Азийн хөгжлийн банкны санхүүжилтээр өргөтгөн шинэчилж, Европын сэргээн босголт, хөгжлийн банкны хөрөнгө, оруулалтын банкны санхүүжилтээр шинээр нэмж хоёр эгнээ авто зам барьж буй юм. Нийт 204.11 км авто замыг таван багц болгон хуваасан бөгөөд тав дахь жилийнхээ нүүрийг ийнхүү үзэж байна. Энэ жилд багтаан бүрэн дүүрэн хийж дуусгахаар төлөвлөгөөт ажлыг эхлүүллээ.
Зам, тээврийн хөгжлийн сайд С.Бямбацогт дээрх чиглэлийн ажлыг гүйцэтгэх аж ахуйн нэгж байгууллагынхантай уулзах үеэрээ өмнө жилүүдийн алдааг давтахгүй байх, төлөвлөсөн хугацаандаа ажлаа зөв зохион байгуулалт хийж, үр дүнд хүрч ажиллахыг сануулаад, Улаанбаатар- Дархан чиглэлийн авто замын бүтээн байгуулалтын ажилд ковид цар тахал нөлөөлсөн хэдий ч ажлаа зөв зохион байгуулж чадсан бол ийм байдалд хүрэхгүй байсан. Ковидын үеэр ч бүтээн байгуулалтаа амжилттай урагшлуулах боломж байсан гэдгийг хэллээ. Мөн “Дарханы замаас болоод автозамчид маань зам барьдаг гэж хэлэхээсээ ичдэг болсон, Зам тээврийн яамныхан ард иргэдийн хэл амны гол бай болж байна.
Ялангуяа ТЕНДЕР ШАЛГАРУУЛАЛТЫН АЖИЛ эхнээсээ мордохын хазгай болсон бурууг Зам, тээврийн хөгжлийн яамны нийт албан хаагч, замчид үүрч байна.
Машин механизм, техник байхгүй, хүн хүч дутагдалтай компаниуд ТЕНДЕРТ ялсан нь ийм байдалд хүргэсэн нь нууц биш. Нэг үхрийн эвэр доргивол мянган үхрийн эвэр доргидог гэж Монгол ардын үг байдаг.
Гэрээ хийсэн туслан гүйцэтгэгч нар нь мөн чадваргүй, үндсэн гүйцэтгэгч нартайгаа мөнгө хөрөнгөнөөс эхлүүлээд янз бүрийн хэрүүл уруултай. Аргаа бараад, Ерөнхий сайд нь ирж үүрэг даалгавар өгдөг, УИХ-ын гишүүд нь ЗАМ ТЭЭВРИЙН ХӨГЖЛИЙН САЙД НЬ үргэлж ИРДЭГ, бүр дэд сайд нь БАЙНГА АМЬДАРЧ, ХЯНАЛТ тавьдаг түвшинд очсон. Хойд зүгт чиглэсэн манай улсын экспорт, Ази-Европыг холбосон транзит урсгал, таван аймгийн иргэд зорчдог, хөдөө аж ахуйн бүтээгдэхүүний гол тээвэр явдаг ЧУХАЛ, СТРАТЕГИЙН ӨНДӨР ач холбогдолтой зам. Энэ замыг дуусгахгүй бол холбогдох этгээдүүдтэй ХАТУУ ХАРИУЦЛАГА тооцох болно” гэж хэллээ.
Эх сурвалж: Зам,тээврийн хөгжлийн яам